en bussfärd från helvetet

här sitter man på sin kära buss, som jag egentligen inte orkar åka, och ska läsa sina gratistidningar man tagit på Karltex. äntligen tänker jag, lite inspiration; härliga bilder & snygga kläder. öppnar tidningen och börjar läsa. bredvid mig sitter en kille som är fruktansvärt trött plus att han tar upp 1½ säte. jag försöker göra mig liten så vi slipper sitta och trängas(typiskt svenskt, jag vet). fortsätter läsa min tidning medans killen bredvid mig somnar. inte så att han somnar till lite lätt utan TUNGT. såpass tungt att han nästan ligger på min axel och dregglar liksom. vill jag har hans saliv på min axel så hade jag ju bett honom. sätet framför är ledigt och det är nästan så jag vill slänga mig över det och byta plats. eller kanske råka väcka honom och be honom byta plats? snäll som jag är låter jag killen sova och snarka en centimeter från mitt öra. det kändes väldigt konstigt. vi hade nästan som en intim stund där. nästa gång jag ser honom ska jag byta plats fort som attan om jag ser att han är på väg att sätta sig bredvid mig. inget mer saliv på axeln tack. saliv på axeln undanbedes!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0