49

Jag & Karin står utanför Kontiki, det kostar 50:- att gå in, jag har 70:- men karin har bara en tjuga.

jag: men du kan ju få min tjuga när jag har betalat då?
hon: men då fattas det ju ändå pengar
jag: men jag har småmynt, jag ska bara räkna så kan du ta dom
karin: haha, kul om vi har typ..49 kronor och så fattas det en krona, fattar du va oskönt?
jag: hahaha, va pinsamt. här står vi utanför en pub, framför fönstrerna så alla ser, och räknar pengar så vi har råd med inträde..

karin väntar på när jag räknar

jag: 47, 48, 49....det fattar EN krona Karin! EN krona!!

det slutar med att karin får gå till en affär och handla ett paket tuggummi och en mentos för att kunna få ut hundra kronor så hon har råd med inträdet. väl inne på Kontiki så säger killen i kassan: det blir 70:- var.
då är det plötsligt JAG som inte har tillräckligt i cash. som tur var så hämtade ju karin ut pengar. ännu en oskön händelse under vår riktigt spontant sköna kväll!

P & K


Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha. Ibland är vi bara för mycket :D <3

2010-04-09 @ 21:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0