vad glor du på?

sitter på bussen i god tro om att jag ska hinna ta en nap innan jag kommer hem. tanten mitt emot stirrar, jag ignorerar henne men efter en sådär tio minuter så börjar jag bli lite besvärad. hon släpper inte blicken, vad håller hon på med? börjar undra om jag tagit på mig något av alla mina klädesplagg ut och in. men efter att jag tittat efter diskret så inser jag att jag ser ut som jag brukar. hon kanske tycker jag är snygg bara? eller så tänker hon: hur ser hon ut egentligen? jag vet inte vad som pågår i tantens huvud, skulle gärna vilja veta. jag fortsätter stirra, sådär svenskt, ut genom fönstret och hoppas på att hon slutar stirra. YES, hon går av bussen, äntligen kan jag slappna av. tanten reser sig upp och börjar gå mot dörrarna, har en käpp, en vit käpp.
tanten var blind.

P & K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0